Busca al meu bloc!

dimecres, 28 d’octubre del 2009

Anàlisi d'un anunci



EXPLICACIÓ DE L'ANUNCI:
Aquest anunci de la Associació de Nens amb Càncer (AFANOC), ens mostra al principi una nena a casa seva, estirada al llit i tocant-se els cabells. De sobte s'aixeca, mira per la finestra, somriu i se'n va corrents cap al lavabo a buscar el necesser. L'obre, tira les coses que hi té a dins al terra i n'agafa les estisores, amb les quals es comença a tallar els cabells. Va corrent a obrir la porta, i darrere d'aquesta es troba amb uns senyors amb un nen amb una gorra vermella. Els senyors, que estaven somrient, de cop i volta miren a la nena amb cara de sorpresa, però el nen segueix somrient. Es veu a la nena amb els cabells tallats i després enfoquen els cabells que té guardats a damunt de la samarreta. El nen de la gorra, s'ajup davant la nena, i aquesta li dona els cabells que tenia guardats. El nen els agafa i li posa la gorra vermella que tenia posada, i es veu que el nen és calb. Els dos es miren i somriuen. Al final, una veu en off diu: "no te pedimos más de lo que puedas ver.", mentre es mostra el logotip de la associació: niños con cáncer. ASOCIACION AFANOC i el telèfon per trucar.

ASPECTES FORMALS:
Aquest anunci es situa en una casa. Primer surt l'habitació dels pares, després el lavabo, el passadís, i el rebedor. Enseneyen que no es una casa gaire gran, que no és gent rica la que hi viu.
La música utilitzada és lenta, tocada amb piano i violí, i vol aconseguir treure els sentiments de la gent. El ritme de la música va augmentant ja que això provoca que hi hagi una implicació de l'espectador. Utilitza plans generals per enfocar el lloc on està la nena, plans detallats per remarcar el que fan els personatges, plans americans, primers plans curts i grans primers plans.

ANÀLISIS DELS PERSONATGES I MODELS QUE ENS TRANSMETEN:
La nena
: jo crec que és la filla de la parella que es veu més endavant. Ella espera a un germà que adopten. Sap que té càncer i es va a tallar els per donar-li. Vol transmetre que l'ajuda que demanen és significativa, que no demanen una gran col·laboració.
El nen: és el nen que adopten. Té càncer, i al veure que la nena el vol ajudar a la seva manera, li dona la gorra. També juguen amb el doble sentit: el nen es tapa que es calb amb la gorra, i al veure que la nena li dona cabell (una ajuda), ell li dona la gorra, ja que gràcies a allò ja tindrà pèl, per poc que sigui. És a dir, que per petita i significativa que sigui l'ajuda, el nen podrà tirar endavant amb la cura de la malaltia.
Els pares: són comprensius i adopten un nen amb càncer, ja que volen ajudar a que tingui una millor vida.

ANÀLISI DEL DISCURS VERBAL:
Durant tot l'anunci no hi ha conversa, ja que amb el que es pot veure ja es pot captar la intenció de l'associació. L'eslògan final "no te pedimos más de lo que puedas ver." jo crec que fa referència a que no demanen gaire, només una petita col·laboració. Ho he entès així relacionant el " más de lo que puedas ver " amb el cabell de la nena, que és una aportació significativa ( no és ni una cura, ni diners, etc.)
Donen el telèfon de l'associació i per què necessiten l'ajuda.

VALORACIÓ PERSONAL:
Aquest anunci m'ha agradat molt. N'havia escollit d'altres, però m'he decidit per aquest perquè sap fer treure els sentiments de l'espectador per una bona causa. Al ser una nena petita la que es talla els cabells per ajudar fa que l'anunci sigui més proper.
Sincerament, aquest anunci m'ha deixat sense paraules. No se com expressar com em sento, simplement increible. Deixo que cadascú el valori a la seva manera, però crec que totes les valoracions que se'n puguin treure seran més que positives.

Fent referència als tòpics, em centraré en el que diu que: una imatge val més que mil paraules, ja que ens vol mostrar a través d'un fet hipotèticament real el que podem fer per col·laborar amb els nens amb càncer. Intenta sensibilitzar a l'espectador a través d'una imatge que descriu la felicitat que proporciona un senzill gest, tant per a la persona que col·labora com per a la persona que rep l'ajuda.