Busca al meu bloc!

diumenge, 25 d’octubre del 2009

EL DIA A DIA AMB LA LLUÏSA

DESCRIPCIÓ

La classe de la Lluïsa del dia 23 d'octubre es va basar bàsicament en l’observació del debat entre la Universitat de Barcelona i la Universitat Pompeu Fabra durant la final de la IV Edició de la Lliga de Debat Universitari organitzada per la Xarxa Vives d’universitats.
Abans d’això, però, la Lluïsa ens va remarcar la importància que té actualitzar bé el bloc i va recordar-nos que s’ha de fer amb constància. Va dir-nos que no serveix copiar els apunts, o simplement fer un breu resum, sinó que s’ha de repartir el text en 3 parts importants: una descripció, un aprofundiment sobre el tema i la reflexió final que se’n pot extreure.
Després de remarcar el tema del bloc, la Lluïsa va resoldre alguns dubtes, i tot seguit, ens va començar a introduir en el tema principal de la classe: els debats.
Ens va introduir el vídeo amb una breu explicació i va dir-nos que estiguéssim atents, ja que com més endavant hem de fer debats a classe, en podríem extreure bones idees per més endavant.
Al final dels debats, la Lluïsa ens va donar un manual de participació de la lliga de debats universitaris de la Xarxa Vives d’Universitaris.

CONCEPTES D'APROFUNDIMENT:
La Universitat de les Illes Balears va ser l’encarregada d’acollir aquesta IV edició, que pretenia debatre si ¿es poden mantenir les condicions actuals d’accés a l’habitatge.
El vídeo s’inicia amb una presentació de la rectora. Tot seguit dona pas a Josep Castells, que fa una introducció, on hi resumeix el transcurs de la lliga, fa una explicació de com són els debats i dona pas a la Universitat de Barcelona perquè iniciï el debat.
Els equips dels debats estan formats per 5 membres: 2 oradors, 2 investigadors i 1 suplent. Els oradors són els únics que poden parlar durant el seu torn i els investigadors i el suplent només poden interpel•lar durant el torn de l’altre equip.
Els debats s’obren amb 2 torns d’introducció, un per a cada equip, de 5 minuts cada torn. Després hi ha 4 torns successius de refutacions on es pot interpel•lar abans de l’últim minut, que és el minut protegit. Les interpel•lacions hauran de ser de 15 segons com a màxim.
També demanen que no es parli ni entre els equips ni el públic, ja que fer-ho seria una falta de respecte i una penalització.

REFLEXIÓ:
Gràcies a aquesta classe he pogut resoldre alguns dubtes sobre l’actualització del bloc i també he aprofundir coneixements sobre el funcionament dels debats.
A més, el manual que ens va donar ens informa sobre les funcions de cada membre de l’equip, de la forma d’exposar els debats, de la preparació que es necessita dur a terme a l’hora de preparar un debat i altres aspectes importants que més endavant em serviran per fer els debats que hem de preparar amb el meu grup.