Busca al meu bloc!

dilluns, 26 d’octubre del 2009

EL DIA A DIA AMB LA LLUÏSA

DESCRIPCIÓ I APROFUNDIMENT

Aquesta classe de la Lluïsa del dia 26 d’octubre la separaré en 3 parts:

La primera part consta d’una introducció: com cada dia la Lluïsa pregunta si algú vol fer una lectura, i al veure que ningú respon ens recita una poesia sobre la natura. Tot seguit fa menció de la forma de redactar la descripció de ¿qui ets tu?, i ens dona 2 textos per facilitar l’elaboració de la redacció: un és un resum sobre les tipologies textuals, d’on en remarca el text narratiu i el text descriptiu i en fa una lectura ràpida amb breus explicacions, i l’altre és un text sobre la caracterització dels registres socials.

A la segona part de la classe ens havíem de reunir en grups de 5 i fer una llista de cançons que descrivissin persones. El meu grup el formaven l’Óscar, la Cristina, en Sergio, l’Adrià i jo. Entre els 5 hem pogut recordar La Flaca de Jarabe de Palo, Roxanne de Police, Laura de Lluís Llach, Carolina d’ M-Clan, Aina de Tomeu Penya, Lyla d’Oasis, Júlia de Lax N’Busto, entre d’altres. Els altres grups han anat dient cançons, i hem pogut observar que la descripció, normalment de noies, és un recurs força utilitzat en el món de la música.

Durant la tercera i última part, els alumnes de la Lluïsa hem hagut de llegir uns textos. 5 grups tenien textos de l’Imma Monsó i els altres 2 grups, incloent-hi el meu, teníem textos d’en Josep Maria Espinàs.
Els textos exposats al principi eren els de l’Imma. El primer grup ha pogut analitzar que el text es repartia en 2 parts, i cada una de les parts descrivia 2 sentiments: l’amor i la mort. El segon grup n’ha pògut extreure que l’autora descrivia els sentiments després de la mort del seu marit. El tercer grup tenia el fragment de les pàgines 28 i 29, que descrivia un moment en que els protagonistes encara no són parella i on l’autora utilitza molts detalls. El quart grup tenia un fragment on es descrivia un moment especial i on també es descrivia una cançó. L’últim grup dels textos de l’Imma Monsó tenia un fragment de les pàgines 36, 37, 38 i 39, on hi descrivia detalladament en Cometa , els seus amors, a la seva mare i els tipus d’home que ella volia.
Els textos d’en Josep Maria han sigut els últims en ser exposats. El primer grup ha explicat que el text descrivia en Vicenç Foix, i que ho feia d’una forma detallada: explicava des del punt de vista del poeta la seva forma de ser, com vestia, les seves manies... El meu grup, l’últim, però no per això el menys important, hem explicat als nostres companys que el nostre text tractava sobre la descripció d’en Sebastià. Hem explicat que descrivia al seu company com si fos una entrevista, que descrivia situacions passades, introduïa a molts personatges amb una breu explicació posterior, menciona les situacions de forma molt detallada i explica les feines d’en Sebastià.

REFLEXIÓ:

Aquesta classe de Comunicació Oral, Escrita i Digital se m’ha fet més agradable i entretinguda que les anteriors,potser degut a que érem un grup reduït o potser degut a que hem hagut de participar-hi de forma activa durant el seu transcurs. També el fet de reunir-me en un grup petit i debatre amb ells sobre les cançons i els textos em deu haver fet estar més receptiu.