Busca al meu bloc!

dimecres, 4 de novembre del 2009

EL DIA A DIA AMB LA LLUÏSA

DESCRIPCIÓ I APROFUNDIMENT

La classe de la Lluïsa del dia 30 d'octubre es va començar amb la lectura d'una poesia, però aquest cop no va ser ella la que va llegir, sinó jo. Vaig llegir una poesia d'en David Jou que em va enviar la Lluïsa, titulada Vaig creure en ells.

Un cop acabada la lectura, i després dels merescuts aplaudiments, la Lluïsa va recollir els treballs sobre el llibre Com parlar bé en públic. Un cop entregats, es va fer memòria de la diferència entre rondalla i conte: els dos són narracions amb l'objectiu de fer raonar als infants, però la rondalla té un caire més tradicional i es transmès de manera oral, i en canvi, el conte, és més curt.

Després la Lluïsa ens va fer reunir per grups de debat i escriure en un full els noms dels components de cada grup i el tema de debat. Tot seguit va demanar per escrit les parelles de l'exposició del territori i els temes que es tractarien. Aquí m'agradaria citar una petita queixa: si es demana constantment un estalvi de paper a Blanquerna, demanaria que no ens facin escriure en fulls separats els grups, noms i altres, ja que això ocasiona un mal ús de paper,ja que no s'aprofita tot.

Acte seguit, vam llegir un article de l'Albert Om sobre una llegenda urbana. Es titulava 10.000 euros, i tractava sobre una suposada parella que va tenir un malentès al restaurant de Ferran Adrià, El Bulli, i va acabar pagant 10.000 euros per dos vins.

Ja per acabar, vam llegir individualment el capítol "El lenguaje y las lenguas" del llibre "LINGÜÍSTICA. Una introducción al estudio del lenguaje, con textos comentados y ejercicios" de Jesús Tusón, per seleccionar les idees principals.

REFLEXIÓ

Aquesta classe m'ha servit per perdre, una mica, la por a llegir davant els meus companys.
M'ha agradat llegir la llegenda urbana sobre la parella d' El Bulli, ja que l'havia sentit, i ara he pogut veure que era simplement, una de les moltes llegendes urbanes que es van explicant per tot arreu.